Thomas en Willem 8.

23 juni 2016 - Santiago de Compostela, Spanje

Vroeg op.  Om 7 uur weg.  Vrij direct kunnen ontbijten en kwart voor 8 echt met de dagmars naar Santiago begonnen.  Onze mede reisgenoot vandaag is Eleno ( braziliaanse jongen ) .  Wat de route betreft was deze goed te lopen.  Via Padron naar Santiago.  Nu gaat het op vallen dat nabij komt want er komen steeds pelgrims op de route.  Wat speciaal was dat , ik denk een vrijwilligers groep een oude zieke vrouw op een speciale constructie de route ( deels ) volgde. Later kwam er ook zo een groepje met een jong kind langs.  Willem heeft hier foto's van gemaakt.  Een goede tocht en de km palen gaan steeds meer aangeven dat het doel echt dichtbij gaat komen.  En dan.....  op een punt kun je de toren punten in de verte zien.  Het was nog een pittig eind en mooie hellingen, maar nogmaals goed te doen.  En dan staan wij op het plein bij de Kathedraal.  Het is een moment wat niet uit kan leggen.  Er gebeurt iets.  Er komt een lading vrij zal ik maar zeggen en daar laat ik het bij.  In de Kathedraal konden wij niet komen omdat er geen rugzakken worden toegelaten.  En dat met pelgrims!!!!!   En natuurlijk het officiële certifikaat van de Camino gehaald.  Zojuist komen Anja en Dorine ook en ... onze was is schoon en droog  uit de droger.  Morgen gaat Willem de auto halen in Tui en parkeert hem in Finisterr.  Een hele onderneming maar wel doeltreffend.  Een dag en een gebeurtenis die nooit meer vergeten zal worden.

1. Marianne van Vliet:
    23 juni 2016
    Geweldig gedaan. Kan van de bucketlist af.
  2. Engel:
    25 juni 2016
    Geweldig. Ik kan me voorstellen dat het je echt iets doet.