Willem 18 / Een mooie afsluiting.!

22 juli 2016 - Sanderbout, Nederland

Gisteren zijn we met z'n viertjes naar Sittard geweest om in de huiskapel van pastoor Schumans de mis bij te wonen, naast de Heilige Gemma kerk* in de wijk Sanderbout, mijnheer pastoor heeft ons dagelijks in zijn gebeden meegenomen tijdens onze camino en ongetwijfeld een grote bijdrage geleverd aan het effenen van de weg, dat er toch nog heel wat obstakels overbleven die daar niet in meegegaan waren, hebben we aan den lijve ondervonden ;-)

Een mooie mis die doordat de liederen in het Latijns werden gezongen en doordat het meerstemmig was prachtig.! Kippevel, en herkenning omdat je daardoor teruggevoerd werd naar je jeugd.... al moet ik eerlijk bekennen dat mijn tekst kennis ver achter bleef bij Thomas en Tilly en Jos en Annie.

Maar dat mag de pret niet drukken, een prachtige mis, een uitstekend verzorgde vroege lunch bij Annie en Jos en de uiteindelijke "Laatste Stempel" in onze Credential (Pelgrimspaspoort).

Mijnheer pastoor, Jos en Annie, hartelijk dank voor dit mooie moment!

De georiënteerde halve pseudokruisbasiliek heeft een pregnant groot oostwerk met twee dakruiters, dat deels de kinderkapel bevatte en deels het priesterkoor. Het schip is voor de helft op hoogte gebracht en staat onder een lezenaarsdak, de andere helft bestaat uit laagbouw en heeft een plat dak. De muren zijn opgetrokken in baksteen en zijn doorbroken met rondboogvensters. De axiale opstelling van de banken is doorsneden door een middenpad.

1. Marianne van Vliet:
    22 juli 2016
    Een heel mooi einde van een prachtige tocht.
  2. Engel:
    22 juli 2016
    Heel passend.
  3. Peter en Marlies:
    23 juli 2016
    Beste Catharina en Willem, Hartstikke bedankt voor de gezellige avond en foto-voorstelling afgewisseld met een privé-optreden van Thom met gitaar en zang. Ook hebben we genoten van het heerlijke eten en de drankjes. Dit was een super afsluiting van een geweldige wandelervaring. Heel erg bedankt." De Fenklup" Fridy/Leo/Marlies en Peter.
  4. Catharina van Ameijde Sr.:
  5. Mary:
    23 juli 2016
    Bedankt Thom en Willem voor de mooie afsluiting van jullie prachtige ervaring door de getoonde foto's en uitleg van beiden. Het was een sfeervolle avond en was blij er bij te mogen zijn.
  6. Theo aelmans:
    27 juli 2016
    een mooie afsluiting van het geheel,en van jullie vriendschap.om nooit meer te vergeten.
  7. Willem:
    30 juli 2016
    Vorige week vrijdag, zijn we "gedecoreerd" door de fanclub, tijdens een super gezellig etentje waar we tevens de ongeveer 1700 foto's de revue hebben laten passeren..... En is onze Camino fysiek helemaal afgesloten.....

En blijven alleen de foto's en de mooie herinneringen, het was super.!
    Geweldig bedankt allemaal.!

Blijf gezond.! Carpe Diem.!
    Warme groet en Knuffel Willem