Thomas en Willem 7.

23 juni 2016 - Santiago de Compostela, Spanje

Inderdaad een rustige start van de dag.  De boot vertrekt om 15,30 uur.  Dus een rustig ontbijt en rondje door de oude kern kwamen goed uit.  Ook wat inkopen ( fruit etc )  gedaan.  Toen wij om half twee naar de haven liepen, riep een dame ons.  Het bleek de dame te zijn waarmee kortstondig via facebook contact is geweest m.b.t. parkeermogelijkheden.  Zij volgt ons en wist dat wij de boot zouden nemen dus zat gewoon met haar moeder  ( 96 jr ) te wachten op twee heren met rugzakken en een rollator.  Een aangename verrassing.  Toen werd Anja bij ons afgezet door de eigenaresse van de alberque van eerder.  Anja was echt ziek geweest en had geboekt voor de boot.  Dorine, een reisgenote van haar, kwam net op tijd lopend aan.  Een interessante en mooie bootreis.  O.a. over de mosselbanken en hoe dat echt op zee in zijn werk gaat. En vooral de informatie wat St Jacobs bootreis betrof en andere historische wetenswaardigheden.  Na een paar keer de verkeerde richting te zijn uitgestuurd zijn de twee dames en wij in een vrij nieuwe alberque aangekomen.  Ook om te eten was het niet eenvoudig om een restaurantje te vinden.  Uiteindelijk toch weer bij Bar Chaves terecht gekomen  waar iets eenvoudigs werd op gediend. Anja heeft in ieder geval in het centrum van Santiago slaapplaatsen gereserveerd.En daar zijn onze ogen op gericht; de afronding van onze eerste route voor de Kathedraal.

1. Engel:
    25 juni 2016