Thomas en Willem 6.

21 juni 2016

Gisteren was het te laat om nog een verslagje te maken.  Niet alleen laat maar ook moe.  De start van de camino Espiritual was goed.Ook hier een duidelijke wegaanduiding. Wij hebben nog een bezoek gebracht aan het klooster in Armenteira.  Een massaal gebouw met voor het publiek mooie ruimtes met kunst en oudheden.  Vooral het mozaïek ( 200 m2 ) was indrukwekkend.  Wij hadden al klimgedeeltes gehad met percentages van 20% en meer.  Na het klooster echter bleven de hellingen komen.  Aan het begin van de dag zagen wij in de verte een hoge berg met daaroverheen een geel pad.  Waar wij bang voor waren werd waarheid.  Een eindeloos klimmen.  Willem heeft diverse keren 'een lijntje' aan de rollator gedaan en mij geholpen.  Ik heb boven op de berg nog een ontmoeting gehad met een meute wilde honden.   Pas laat in de middag in de alberque aangekomen.  waren daar met 6 personen.  2 x Spanjaard, 1 Portugees, 1 Duitse en wij.        Vanmorgen vroeg op en om 7:45 gaan lopen.   De eigenares had aangegeven dat het met de rollator goed te doen was.  Wij praten hier over een route van 6,5 km.   Met grote stenen, Vaak recht omlaag, glad maar ontstellend mooi.  Direct naast een naar beneden daverende rivier.  Daarna was het een mooie route met op het eind nog wat stevige hellingen.  Zo kwamen wij weer om ca: 5,00 uur in Vilanova de Arousa aan.   We hebben hier een stralende zon en tegen berg op zeker 30 grd.  Goed voor de druiven.    Er is hier een groot wijngebied.   Wij zitten nu in alberque met alleen 1 Spanjaard die wij kennen van gisteren.  Morgen de laatste dag van de Ruta Espiritual.  Volgens de legende is het gebeente van St Jacob hier aangekomen en daarna per boot naar Padron gebracht.  Wij gaan ook met de boot naar Padron.  Dus wel de camino maar een dag zonder lopen.   De lichten gaan uit, wij gaan slapen.  Morgen weer een vervolg van een fantastische reis een ervaring die wij beide, ondanks het soms  'er doorheen zitten'  zeker niet willen missen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Peter en Marlies:
    22 juni 2016
    Beste Thom en Willem, wat een genot om iedere dag jullie belevenissen te mogen lezen. Je proeft hieruit, dat jullie volop genieten en al het moois op de route op jullie in laten werken. Ondanks dat het soms ontzettend zwaar schijnt te zijn, houden jullie de moed er volop in en weten het geheel zeer positief over te brengen. Heel veel plezier voor de komende dagen, we kijken uit naar jullie volgende verslag. Gr. Marlies en Peter
  2. Mary:
    22 juni 2016
    Ben het helemaal eens met de reactie van Marlies en Peter op jullie belevenissen. Geniet eer elke dag van. Sterkte mannen en geniet. Groetjes, Mary
  3. Theo aelmans:
    24 juni 2016
    jullie komen beide herboren weer terug en dat is de bedoeling van alle inspanning. sterkte.