Thomas en Willem. 2

17 juni 2016

Hoe is het toch mogelijk.  Zonder afspraken naar Tui.  Daar is geen parkeerplaatsje te vinden.  In de nauwste straatjes die men zich voor kan stellen kiest Willem op een splitsing voor linksaf.  Dan op eens een vrije plaats tegenover een refuge die voorons plaats heeft.  De buurman heeft een restaurant met een pelgrimsmenu.  Daarnaast kan de auto 2 weken blijven staan en Carlos van de refuge Santo Domingo houdt een oogje in het zeil.  Dit alles vind plaats binnen enkele minuten.  Afgelopen nacht hebben wij doorgebracht in een refuge ruim 100 km voorbij Burgos.  De refuge die ons was geadviseerd in St JpdPort was volledig bezet.  Maar er is altijd ergens plek voor een pelgrim.  Zo kwamen wij bij de refuge Sancto Spiritus en sliepen wij met 2 italianen op een zaal voor 30 personen.  De reis van vandaag ( lees gisteren ) was weer veelbergen en nog veel meer platte land.  Eindeloze wegen tussen maisvelden. Wat vooral op valt is dat wij vooral letterlijk de enige auto op de weg waren.  Met boven ons op elke hoge plek een ooievaarsnest.  Zo te zien waren er ook jongen.  Na een voorspoedige reis kwam de ervaring zoals net beschreven.  Na het inschrijven bij de refuge zijn wij even door Tui gewandeld en hebben een welverdiend glaasje genomen. Daarna de uitrusting klaarmaken voor morgen.  Gegeten bij de buurman Uitstekend menu,3 gangen, voor de prijs van 6,50 per persoon.  Ook nog muziek gemaakt ( zie foto )  in het restaurant.  Leuk dat de mensen de spaanse volksliedjes kennen en luidkeels mee zingen.  Voor ons beiden weer een dag die met dankbaarheid en een grote glimlach afgesloten kan worden.  Tja de uitrusting staat klaar.  Het startpunt is bekend en de trip morgen is ca 32 km naar Rendondela.  De camino gaat beginnen.  Adios.  Tot morgen.

1. Marianne van Vliet:
    17 juni 2016
    Het gaat goed met de gitaar. Have fun, veel wandelplezier
  2. Anita en William:
    17 juni 2016
    Zo mooi - we genieten op afstand mee
  3. Engel:
    17 juni 2016
    Het blijft geweldig! En nu het echte gebeuren!!