Tomas en Willem 3.

17 juni 2016

Zoals wij ons voorgenomen hadden stonden wij volledig Camino-klaar om 8 uur voor de refuge voor de eerste stap.De stap zelf was niet zo moeilijk allen waar wij met ons allen naar hadden uitgekeken en getraind hadden werd met die ene stap werkelijkheid.  Voor ons beiden was het heel speciaal.  Daarna de tekens volgen met daarnaast de informatie van de boekjes die ons op het goede pad hielden. Een mooie tocht.  Ook andere pelgrims komen wij tegen.  Groeten en een praatje onder het lopen wordt en is blijkbaar voor iedereen een gewoonte.  Om ca 10 uur ontbeten.  daarna een alternatieve route gelopen/  De standaard weg via Porrino loopt langs een drukke weg en via een langgerekt industrie gebied.  Nu hebben wij in een bosrijke omgeving gelopen en een riviertje gevolgd.  Alleen het terrein was behoorlijk pittig en menig echte steile helling moest genomen worden.  2 stops voor wat eten en rusten waren voldoende.  In een refuge/albuerge in Mos zijn wij om ca 3 uur in de middag binnen gegaan.  Er was plaats.  We hebben ongeveer 25 km gelopen op zwaar terrein op de eerste dag.  Dus tijdig stoppen en niet over grenzen gaan is belangrijk.  Douchen, de was doen en buiten op hangen en het bed klaar maken zijn en blijven nu de dagelijkse rituelen.  Vanavond weer op tijd naar bed en morgen op tijd aan dag 2 beginnen.  Beneden is op de tv Spanje Turkije bezig.  Diverse Spanjaarden zitten te kijken en van enig rumoer beneden wel te horen.  Tot morgen

1. Marianne van Vliet:
    17 juni 2016
    We lopen gewoon met jullie mee, in gedachten dan. Heel leuk
  2. Engel:
    17 juni 2016
    25 km - met moeilijk terrein - een hele prestatie. Dat doe ik jullie niet gauw na! Sterkte morgen.
  3. Henk en Dora:
    17 juni 2016
    Goed gedaan de eerste dag 25 km. Succes morgen.
  4. Nicole:
    18 juni 2016
    "Een kleine stap voor een mens, een reuzenstap voor de mensheid". Daar moest ik aan denken toen ik dit mooie verhaal weer las. Wat geweldig voor jullie, eindelijk zijn jullie op weg. En wat fijn dat de goede dingen jullie toevallen, op het juiste moment. Tot de volgende blog, ik kijk er al naar uit. Enne pap....ik ben reuze trots op je!
  5. Marian bonnemayers:
    18 juni 2016
    Nu is het dus echt begonnen.
  6. Mary:
    18 juni 2016
    Een pittig begin zo te lezen. Maar jullie kunnen het. Geweldig.
  7. Theo aelmans:
    20 juni 2016
    de eerste stap naar hopelijk een nieuw leven. waarin de dingen makkelijker en mooier worden.