Willem en Thomas 10.

26 juni 2016 - Fisterra, Spanje

Afgelopen nacht inderdaad onrustig door het feest (om 6 uur nog steeds)  op straat en gasten van de alberque die midden in de nacht geen rekening houden met de mensen die willen slapen.  Dus weer redelijk op tijd op dan lopen wij Santiago uit op weg naar Finisterre.  Willem had al aangegeven dat hij  gisteren had ervaren dat er veel trajecten met pittige hellingen op de route zijn. Dus wij bepalen ook nu weer zelf het tempo en de lengte van de dagmars.   En dat hebben wij vandaag weer mogen ervaren.  Willem en ook een Belgische pelgrim heeft stukken de rollator aan de lijn gehad en getrokken. Vandaag heb ik mogen ervaren welke spieren er in een been zitten.  De route was weer mooi.  Het landschap verandert. De mais-korenvelden en de wijngaarden zijn er bijna niet meer.  Ook de privé groente tuinen missen wij.   Dennenbomen en eucalyptusbomen voeren de hoogtoon. Wel meer echt mooie huizen en soms een landgoed.  Toch nog redelijk wat pelgrims.  Veel nemen namelijk de bus vanuit Santiago naar Finisterre of Muxia.   Wij zijn bewust een kilometer eerder dan de rest van de pelgrims bij een alberque binnen gegaan.  Ca. 17.00 uur.  Wij kregen een kamer gelijkvloers met eigen badkamer.  Alles schoon en netjes.  Zojuist gegeten en nu een rustige nacht.zonde feestende St Juan feestvierders en luidruchtige thuiskomers.  De route voor morgen. is doorgenomen dus voor iedereen een fijne zondag en tot morgen.

1. Peter en Marlies:
    26 juni 2016
    Volgens ons is het niet alleen feest in Spanje, maar beleven ook jullie iedere dag een feest op de route, in de alberque en op de terrasjes. Fantastisch om te lezen en we kunnen ons helemaal voorstellen, dat jullie volop genieten. We kijken uit naar elk nieuw verslag.Gr. uit Süd-Tirol!!!!
  2. Engel:
    26 juni 2016
    Veel plezier met de volgende etappe - en sterkte!
  3. Theo aelmans:
    26 juni 2016
    ervaringen om nooit te vergeten. nog even volhouden.
  4. Johanna N:
    27 juni 2016
    Dus het wordt toch eerst Fisterra?