Willem dag 3.

19 juni 2016

Een pittig dagje, hadden ff gelopen toen we een panederia tegen kwamen en ja hoor weer jam, maar enigszins met voorbedachte rade want ik had het donkerbruine vermoeden dat we de suiker wel eens hard nodig konden hebben.  Dus had gister al bij ieder bakkie koffie de suiker achterover gedrukt.....   Na het ontbijt wij monter aan het vervolg van onze camino begonnen.!   Ik kan je vertellen dat na een half uurtje het ontbijt al foetsie was, opgebruikt, stijging ergens ergens tussen de 10 en 15% dus klein verzet er maar op en de diezelknop in, kop d'r veur en gaaaan.  Maar na een paar mtr moest het sleepbreddeltje er toch aan te pas komen :-)   respect geoogst bij mede pelgrims die allen maar hoeven te lopen, Fransen, Canadezen, een Amerikaanse met een joekelille enfin hartstikke leuke dag, maar waren kei kapot toen we weer beneden waren. Want je zou zeggen naar beneden..... makkie, nie dus.  hebben er toen maar een blikkie sinas en een banaan in gepropt.   Aan het begin van Po.tevedra 2 alberques 80 & 60 bedden, dus ik gaf aan dat ik daar niet zo veel voor voelde, gelukkig Thomas ook niet,  wij lopen lopen, nog verder lopen.... nada,  niente, noppus alberque.   Op een gegeven moment de kerk van Santa Klara binnen en een schietgebedje gedaan ook maar aan St Jacobus want 2 is meer dan 1 hé.  En wat denk je wat steekt een vrouwtje samen met ons over ,wij vragen of ze een kleine alberque weet en ze ratelt een hele litanie waar ik met knippen en plakken enkele touwtjes aan elkaar kon knopen en ze brengt ons naar een cafeetje waar je ook kunt eten en waarvan de bazin een appartementen complex heeft.....   We kloeken eerst een cervesatje weg krijgen gezelschap van een man die 6 jaar in Scheveningen in een broodfabriek heeft gewerkt en tjietske tjietske boem boem 6 kinderen en 15 kleinkinderen heeft :-)   Kortom wederom een top dag,  veel gezien, calorietjes verbruikt en een knuffel gehad van een omatje die zich naar de kerk hees en die blij was met de galante stranger die ze van de balustrade de kerk in hielp :-)

1. Elmer:
    20 juni 2016
    Wederom genoten van de verhalen. Keep up the good spirit. groet.
  2. Theo aelmans:
    24 juni 2016
    veel plezier en wandelgenot.