Update van Thomas

16 juni 2016 - Tui, Spanje

Woensdagavond 15 juni 2016.  Willem en Thomas zijn nu 4 dagen onderweg.  Wat kan er in enkele dagen veel gebeuren.  Allereerst ons vertrek uit Maasbracht, uitgezwaaid door onze lieve vrouwen maar ook de 'fanclub' was in grote getale aanwezig.  De rit naar Vezenlay was prima.   Hartelijke ontvangst bij de refuge prima kamer.  Vezenlay is een mooi klein stadje met een rijke en oude historie.  De Basiliek is indrukwekkend.   De diensten zijn door het mooie 4 stemmige gezang een streling voor het oor en een stimulans tot verdieping. De ruïne van de kapel, de eerste fransiscaner nederzetting van Frankrijk, is ook hier juist vanwege de geschiedenis zeker de moeite waard om het hobbelige pad bergafwaarts af te dalen.   Terugkomend via een andere poort blijkt dat Vezenlay maar uit 2 straten bestaat.    In de refuge staat hartelijkheid en gastvrijheid bovenaan.  Om dit op deze manier mee te maken is heel bijzonder.                       Wij hebben de diensten gevolgd en zijn na onze pelgrimzegening in de basiliek op reis gegaan naar St. Jean pied de Porte.  De laatste plek op de Pyreneeën naar Spanje te gaan.                                                                                                 Wat in Vezenlay al overweldigend was werd hier nog eens ovetroffen.   het is als thuis komen bij een grote familie.  Alleen dat die familie voor ca 24 uur bestaat uit pelgrims uit Duitsland, Frankrijk, België, Israël, Taiwan, Amerika, Dominicaanse republiek, Basken, en..... 2 Nederlanders.                                                             Hier was een samenhorigheid die enorm was.  Er werd gedeeld, (veel)  gelachen en emoties kwamen, zeker bij het muziek maken, veelvuldig voor.                             Dat alles op een onvoorwaardelijke en positieve manier.  MAAR..... het is nog steeds het voorspel voor het echte doel.  Dus vanmiddag afscheid genomen en weer veel kilometers gemaakt.  Nu zijn wij in een refuge ongeveer 100 km naar het westen van Burgos.  Morgenochtend het laatste traject naar Tui.                         Vrijdag moet de echte start van onze pelgrimage plaatsvinden.  Echter wat wij tot nu toe hebben mogen meemaken is een goede, zeker mentale en spirituele voorbereiding voor 'het echte werk'.                                                                   Wij gaan proberen om dagelijks een verslag te geven en jullie op de hoogte te houden van wat wij hier allemaal mogen meemaken.                                              Willem - Thomas

1. Mary:
    Kijk eer naar uit
  2. Henk en Dora:
    16 juni 2016
    Geweldig om te lezen wat jullie allemaal mee maken. Morgen begint dus het echte werk. Veel succes. We kijken uit naar de verdere verslagen.
  3. Theo aelmans:
    16 juni 2016
    geweldig om te horen dat jullie in de goede stemming komen ,om er innerlijk een echt feest van te maken.nog veel plezier.
  4. Marianne van Vliet:
    16 juni 2016
    Ik wacht nu al op het vervolg. Mooi
  5. Engel:
    17 juni 2016
    Geweldig, zo'n prima begin.
  6. Marian bonnemayers:
    18 juni 2016
    Ik leef helemaal mee en vind het super dat jullie deze reis met ons delen !