Thomas en Willem 5.

19 juni 2016

Na een goede nacht om 7 uur op en om 8 uur afmars.  Net om de hoek kunnen ontbijten.  dus fijn op tijd aan het lopen.  De grootste handicap vandaag waren de steile hellingen met grote (rots) blokken.  Op een foto zien deze stenen er onschuldig uit, in het echt is het niet eenvoudig steeds met de rollator om de juiste koers te gaan.  Willem heeft dus ook de lijn aangespannen en mij geholpen om in ieder geval in voorwaartse richting te gaan.  Maar wij zijn boven gekomen, weer veel mensen ontmoet. Zo zitten wij, bij een privé terras, koffie te drinken met 5 nationaliteiten aan tafel.  De tocht naar Portevedra is, na het moeilijk begin voortreffelijk gegaan.  Hier vanuit dus met de andere route, de Ruta Espiritual. De eigenaar van de alberge Jose-Louis kent deze route en is er van overtuigd dat wij een goede keus hebben gemaakt om voor 2 dagen van de officiële camino af te wijken.   Tja.... en dan waar vannacht slapen?  Wij zeggen nu regelmatig tegen elkaar hoe moeten wij het vertellen en uitleggen wat wij hier mee maken..   Het kan wel eens ongeloofwaardig overkomen.  dus wij zoeken in de drukke stad naar een bed voor de nacht.  Andere pelgrims hebben nog niks kunnen vinden.  Wij zijn de mooi kerk van Santa Clara ingegaan.  Buiten zegt Willem aan Santa Clara gevraagd te hebben ons een beetje te helpen.  Ik heb dat ook gedaan.  Weer zoeken komt er bij een brug een dame op ons af en vraagt waar wij vannacht slapen.  Wij geven aan dat wij nog niets gevonden hebben, zij weet wel iets en gaat ons voor en vraagt in een bar/retaurant of zij nog plek hebben.  het resultaat:  wij zitten nu in een kraakhelder soort arpartement met keurig opgemaakte bedden etc.  In het oude gedeelte van Pontevedra nog interessante gebouwen en kerken bezocht.  Een drukte met de Spanjaarden op de pleinen maar vooral familie gebeuren en gezelligheid.  In de bar wat gegeten en meegemaakt hoe er in Spanje gekaart wordt.  Alweer een dag om op terug te kijkenen op naar de Ruta Espiritual.  En hetweer:  alleen zon en de buiten thermometer gaf 30.5 graden aan.    En wij hebben 15 voor de middag en 15 na de middag zoek de verschillen  :-)

1. Theo aelmans:
    20 juni 2016
    als je het zelf niet meer weet ,krijg je hulp van boven.sterkte.
  2. Mary:
    20 juni 2016
    Weer een mooi verhaal. Zo te lezen beleven jullie echt de Camino als jullie je voorgesteld hadden. Prachtig!